KEUKENDIENST - LUNCH – DINER - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Mandy, Mieke en Ria - WaarBenJij.nu KEUKENDIENST - LUNCH – DINER - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Mandy, Mieke en Ria - WaarBenJij.nu

KEUKENDIENST - LUNCH – DINER

Blijf op de hoogte en volg Mandy, Mieke en Ria

29 Augustus 2015 | Kenia, Mombassa

Door omstandigheden niet naar de kerk geweest dus Mieke en Ria stonden op tijd in de keuken voor de voorbereidingen van de lunch.
Super grote pan Brabantse tomatensoep en 4 liter melk en 2 kilo bloem en 14 eieren klaargemaakt voor de pannenkoeken…alles was op en de boys zeiden bedankt voor het lekkere eten. Dus de boys die deze dag corvee hadden waren ook vrij omdat wij deze werkzaamheden op ons hadden genomen.
Diner; ging op dezelfde wijzen heerlijke Brabantse gehaktballen een enorme grote bak salade en Afrikaanse frietjes, ook dit ging allemaal op, de boys kwamen ons persoonlijk bedanken zo lekker ze het vonden erg dankbaar.
s’avonds ook samen opgepast op de jongens, half 11 3 knapen laten plassen en van 1 z’n bedje verschoond, Raj had een vrije avond en Melissa hadden wij ook vrijaf gegeven, toch bijzonder…

Maandag heel de dag met de boys allerlei activiteiten gedaan, wel even ertussen uit geweest om samen naar het winkelcentrum Nakumatt koffie te drinken en wat boodschapjes te doen.
Later nog even naar het postkantoor gereisd, dus deze dag 2x in Matatu en Tuk-tuk gezeten blijft super geweldig om dit mee te maken (lachen hoe bestaat dit…).

Ria is erg goed in onderhandelen in de prijs iedere keer weer opnieuw maakt zij hier een sport van!!!! Redt zich hier prima in Afrika…..no no…al walk…take it out ( de boodschappen ) Mieke laat het aan Ria over en lacht zich een deuk…bemoeit zich er niet meer mee!!!!

Voor al diegene die denken met angst aan Afrika vanwege armoede- corruptie- stelen- aanslagen wij merken hier niets van en voelen ons absoluut veilig, in Nederland speelt opdat gebied net zo veel af als hier. De afrikanen zijn allemaal vriendelijk en behulpzaam. Dit is onze ervaring.

Groetjes Mieke en Ria

• 30 Augustus 2015 - 16:27

Marij:

De boys treffen het wel met 2 van die gezellige hardwerkende dames uit Nederland.

• 30 Augustus 2015 - 19:49

Jose:

Een Brabantse pot in Afrika, grappig!