MIDA CREEK (1september) - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Mandy, Mieke en Ria - WaarBenJij.nu MIDA CREEK (1september) - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Mandy, Mieke en Ria - WaarBenJij.nu

MIDA CREEK (1september)

Blijf op de hoogte en volg Mandy, Mieke en Ria

04 September 2015 | Kenia, Mombassa

7 uur werden we bij de poort opgehaald door Jossef onze chauffeur voor die dag op weg naar de creek (richting Somalie) 125 km hier vandaan.
Hele andere natuur onderweg.
Aangekomen bij Mida Creek was daar onze Afrikaans Nederlands sprekende gids, deze nam ons mee al lopend door een prachtig natuurgebied met vele afrikaanse vogels en schelpdieren richting de wiebelbrug van 260 meter lang, en aan het einde van deze brug lag er een kano klaar, gemaakt van een boomstam, waar wij in plaats namen, deze werd bestuurd door een Afrikaanse jongeman die met een lange stok de kano voortbewoog, richting een eiland er was daar een mangrove (moeras)een stam leeft daar tellende 300 bewoners.
Zij hebben een eigen school gaan met boodschappen regelmatig naar het vaste land, leven voornamelijk van eigen geteelde producten en visvangst, hun leven is primitief maar zijn gelukkig.
We hebben snoep uitgedeeld aan de kinderen, maar ook de volwassene kwamen met hun hand omhoog.
Op het eiland was een ruïne van 750 jaar oud deze behoorde toen tot een Moslim stam, nu wonen er alleen Christenen.
Wij voelde er ons zeer welkom.
Terug met kano naar vaste wal.
Met Jossef onderweg lokaal gegeten en terug naar Misa Malu

• 04 September 2015 - 15:37

Marij:

Mooie tocht gemaakt!!!! Geniet van de laatste dag en een goed reis terug