De laatste dag bij BeHoCa - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Mandy, Mieke en Ria - WaarBenJij.nu De laatste dag bij BeHoCa - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Mandy, Mieke en Ria - WaarBenJij.nu

De laatste dag bij BeHoCa

Door: Mieke en Ria

Blijf op de hoogte en volg Mandy, Mieke en Ria

06 September 2015 | Kenia, Mombassa

Donderdag 3 september

Wij met Martijn naar Nakumatt geweest voor boodschappen, want wij zouden op verzoek van de boys deze avond weer koken.
Nog wat gewinkeld en koffie gedronken.
Richting huiswaarts nog even langs Misa Malu gereden voor het resterende geldbedrag af te geven, dan terug naar BeHoCa.
Die middag samen alles schoongemaakt en gekookt voor dit mooie gezin.
Samen heerlijk gegeten van de tomatensoep en de vele lekkere pannenkoeken.
Deze avond afscheid genomen van de boys-Melissa en Peter, dit was uitbundig en toch ook voor allen emotioneel.
Wij kregen ieder een eigen gemaakt cadeautje en een mooie kaart waar elke boy wat op geschreven hadden, dit was ons mooiste cadeau (prachtig).
Later die avond op verzoek van Martijn een pilsje gedronken als afscheid, en nog even wat nagepraat.
Na dit afscheid werd het tijd om onder ons lakentje te kruipen om er om 2 uur weer (fris) uit te springen, koffers gepakt en toch nog met pijn in ons hart waren wij zover om ons door Melissa naar het vliegveld te laten brengen, om 5 uur gingen wij de lucht in naar Nairobi, daar gingen wij om 8.30 uur verder naar Amsterdam.
Naar dit soepele reisverloop aangekomen in Amsterdam, moest er natuurlijk weer iets gebeuren, de bedoeling was om 17.00uur door te vliegen naar Brussel waar we opgehaald zouden worden door ons geliefden, maar de vlucht naar Brussel was geannuleerd, naar anderhalf uur van kastje naar de muur gestuurd te zijn hadden we het toch voor mekaar om onze koffers daar te pakken (zijn we opgehaald in Amsterdam).
Heerlijk om ook weer thuis te zijn bij onze gezinnen, waar we ons tussen mengen en bij thuis voelen.
In onze gedachten en gevoel zijn we nog in Afrika, dit alles moet nog een plekje krijgen.

Dit was ons laatste verslag we hopen dat wij jullie een klein stukje mee hebben kunnen laten genieten van onze belevenissen.

Even voor de duidelijkheid
Prachtig land, vriendelijke bevolking, duidelijke onderscheiding tussen arm en rijk, maar ook veel corruptie -veel bijgeloof in de vorm van voodoo- duivel uitdrijvingen.

Lieve groetjes van Mieke en Ria

• 06 September 2015 - 20:22

Ans Klerks:

Hoi Mieke en Ria,

Bedankt voor de mooie verslagen ,heel leuk en interesant om t te lezen,
    Wat n mooie herinneringen zullen jullie hebben aan deze bijzondere weken,
    Welkom thuis en geniet weer van je gezin ,ook wij beseffen weer hoe goed we t hier hebben in ons mooie Nederlandje!

• 06 September 2015 - 21:21

Marij:

Welkom thuis, en zeker bij jullie gezin.
    Ik heb genoten van de verslagen en de foto's.
    We spreken elkaar nog

• 07 September 2015 - 03:37

José :

Hoi Ria en Mieke

Hartelijk dank voor de verslagen en foto's, ik voelde me een beetje bij jullie in Afrika.
    De ervaringen en herinneringen blijven, geniet daarvan. Jullie hebben de boys en vele anderen een aantal mooie weken bezorgd. Chapeau!!
    Het zal thuis weer even wennen zijn. Hier is het weer genieten met je familie.

Tot ziens !!