Een gewone dag uit het leven met de Boys, - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Mandy, Mieke en Ria - WaarBenJij.nu Een gewone dag uit het leven met de Boys, - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Mandy, Mieke en Ria - WaarBenJij.nu

Een gewone dag uit het leven met de Boys,

Blijf op de hoogte en volg Mandy, Mieke en Ria

23 Augustus 2015 | Kenia, Mombassa

7 uur opstaan- aankleden-ontbijt.
2 Boys hebben elke dag corvee dit houdt in helpen met de maaltijden –tafel schoonmaken – eten serveren en water voor allen inschenken.
Na de maaltijd tafel afruimen- schoonmaken en de afwas doen en keuken opruimen, dit 3 x per dag (elke maaltijd 2 andere boys).Afwas geen warm water ….er is alleen koud water uit de kraan.
De andere maaltijden zijn om 13.00u en 19.00u.
Ook al is het vakantie elke ochtend van 8.30u tot 12.00u krijgen de boys thuis les in rekenen en taal vanwege de achterstand die zij hebben.
Voor het eten moet elke boy iedere dag zijn eigen was gewassen hebben met de hand in grote plasticbak in hun eigen doucheruimte, dit alles wederom met koud water met wat zeeppoeder dat ze verkrijgen in de keuken, na het wassen wordt deze zelf opgehangen aan t waslijntje buiten of boven op de open zolder, als deze droog is ook weer zelf door hun opgeruimd.

Elke middag een activiteit zoals dans-muziek-spel-zwemmen en sport.
Voor het diner worden de boys aangestuurd om zichzelf te douchen.
Na het diner nog een activiteit en afsluiting met bijbelstudie, daarna tanden poetsen en naar bed.

Er is hier met regelmaat stroom uitval- pannetje met water koken voor ons bakkie troost.- ook wij de was met de hand (koud water) alles wordt geveegd en gedweild-natuurlijk geen stofzuiger aanwezig.
In huis geen snoepgoed-chips-cola etc, water bij het eten en bij uitzondering thee met melk en veel suiker.

Elke boy heeft een bed en een plank voor gekregen kleding- en sommige een knuffelbeest…..jammer als we dit geweten hadden dan hadden we zeker wat knuffels meegenomen.

Vrijdag 21 augustus hebben we afscheid genomen van Mandy die enorm last had van heimwee… hoe jammer wij dit allen ook vonden was het voor haar een wijs besluit..

Vrijdag met z’n allen naar een braderie geweest met de matatu, braderie totaal niet vergelijkbaar als bij ons in Ned….halvewege de middag kregen de jongens van ons een zakje eigengebakken chips….dit was een ware traktatie omdat door geldgebrek dit haast niet voorkomt. Daarna weer richting huiswaarts.

Zaterdagochtend eerst verstelwerk gedaan….samen wezen shoppen met de matatu heen en met de tuktuk terug deze volgeladen met boodschappen voor de zondag omdat wij dan de lunch en diner gaan verzorgen-brabantse tomatensoep- pannekoeken – gehaktbal frietjes en salade.
S’middags zijn we samen met de boys naar de Indische oceaan geweest deze ligt 10 minuten lopen vanaf het huis, we hebben enorm genoten van de kids hoe zij zich bezig kunnen houden met niks.
S’avonds nog even terug geweest naar de winkel om een koekenpan te kopen om zondag pannenkoeken mee te kunnen bakken.

Tot het volgende verslag.

• 24 Augustus 2015 - 10:33

Anne-Gonde:

Hoi dames,
    Als je dit zo leest beseft je weer hoe goed wij het hier inderdaad hebben.
    Geniet nog van de bijzondere momenten daar, we blijven jullie zeker volgen.

groetjes,
    Ad & Anne-Gonde

• 24 Augustus 2015 - 16:44

Marij:

Dames,

Zo te lezen doen jullie goed werk daar, maar genieten er ook van samen met boy's

• 25 Augustus 2015 - 12:21

Marianne Klerks:

Hoi Ria en Mieke,

Mooie reisverslagen! Goeie tijd nog daar en zo te lezen hebben jullie het best naar je zin.
    Groetjes en nog een mooie tijd in Mombasa,
    Marianne

• 25 Augustus 2015 - 18:37

Corry Van Delft:

Hoi meisjes, jullie zijn goed bezig.
    hopelijk genieten jullie ook de uitstapjes die jullie maken, maak er een mooie tijd van.
    Veel succes en de groeten van ons uit Drunen.
    Hartelijke groeten van Frans en Corry.

• 26 Augustus 2015 - 12:03

Sjan Versfeld:

Wat een mooi verslag ,geniet van de mooie tijd daar met de jongens en ik heb wat foto's gezien mooi hoor !!!
    Veel plezier!!!!

• 27 Augustus 2015 - 12:12

Monique Versnel:

Hoi Ria en andere dames,

Wat leuk om dit te lezen hebben we een idee hoe het er daar aan toe gaat. Wij zijn zeker verwent met ons rijke leven. Leuk dat jullie ook ergens naar toe gaan. Hier gaat alles goed het is alleen niet zo mooi wandel weer maar dat komt vast weer goed. Nog een fijne tijd en tot gauw.

Veel plezier en geniet ervan.

Hartelijke groeten, Monique

• 27 Augustus 2015 - 21:35

Coby Pijnenburg:

Hoi Ria en Mieke

Wat jammer,dat een van de dames heeft moeten afhaken.
    Maar jullie zullen het wel rooien met zijn tweetjes.
    Wat een ander leven dan hier.
    Fijn,dat jullie zo veel voor die kinderen kunnen betekenen.
    Net na het sporten lekker gedoucht en daarbij wel aan die mensen gedacht.
    Na die verhalen waarderen we die voor ons zo gewone dingen wel meer.
    Nog heel mooie dagen.
    Geniet ervan.