SAFARI - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Mandy, Mieke en Ria - WaarBenJij.nu SAFARI - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Mandy, Mieke en Ria - WaarBenJij.nu

SAFARI

Blijf op de hoogte en volg Mandy, Mieke en Ria

29 Augustus 2015 | Kenia, Mombassa

Half 6 opgestaan wekkertje gezet, half 7 werden wij bij de poort van BE-HO-CA opgehaald om op Safari te gaan naar Tsavo East nationaal park zo groot als Nederland.
Eerste gedeelte niet zoveel dieren gezien is later op de dag wel goed gekomen-heel veel olifanten – giraffen – leeuwen –hyena’s –struisvogels- apen- everzwijnen- elanden- zebra’s – heel veel soorten antilopen en gazelle.

Mooie belevenis tijdens het eerste gedeelte was de lekke band die we reden midden op de safari die op zijn Afrikaans verwisseld werd….de mannen hadden geen krik bij zich, een van de mannen ging op zoek naar op de grond liggende grote stukken boomstammen die als krik gebruikt werden en warempel het werkte ( wij mochten het busje niet verlaten tijdens de verwisseling 4 volwassene en 1 kind) en de tocht ging weer verder…

Wij hadden gekozen voor een tentovernachting midden op de safari dit was geweldig.
Tijdens het eten –lunch –diner uitzicht op de dieren, dit was een luxe aangelegenheid-personeel in overvloed- koffers werden voor je gedragen-tenten erg luxe – mooi buiten zwembad – het eten was heerlijk.

De volgende morgen voortzetting van de safaritocht om 6 uur dus weer vroeg uit de veren nog een paar uur door het prachtige weidse park gereden in de hoop nog buffels te zien maar helaas, dus terug naar het restaurant waar we om 8.15uur uitgebreid ontbeten hebben.
Ongeveer 10.00 uur reden we het park uit.

Daarna een bezoek gebracht aan een Maasai stam,deze leven erg primitief in wat eigen gebouwde hutjes, slapen op leer van koeienhuiden, kookketel in de hoek van de hut waar al het eten op bereid wordt, we mochten een kijkje nemen in een hutje, je kunt je echt niet voorstellen dat er op deze manier nog geleefd wordt, geen raam alleen een kijkgatin de slaapkamer (wat je slaapkamer kunt noemen)

Mieke werd bij binnenkomst al gelijk door de opperchief gevraagd om zijn vrouw te zijn hij had er pas 10 waar hij 35 kinderen bij had verwekt, maarMieke zei gelijk ik heb al een man …..haha de opperchief zei dan voor 14 dagen mijn vrouw no no no zei Mieke. Toen werd haar nog een huis aangeboden, wij kwamen echt niet meer bij.
Ze hebben toen nog een dans voor ons gedaan en gezongen, en op een primitieve manier met een plankje en een rond houtje en wat hooi een vuurtje gemaakt door het houtje snel rond te draaien het duurde wel even maar er kwam echt vuur…en het brandde flink.

Wij hebben van deze 2 vrije dagen enorm genoten en hadden dit voor geen goud willen missen.

Na afloop ons zelf af laten zetten bij Misa –Malu daar effe gerelaxt en gegeten.

Daarna met de tuk-tuk weer huiswaarts!!!

Groetjes Mieke en Ria

• 30 Augustus 2015 - 16:30

Marij:

Mooie safari geweest zo te lezen, en jullie maken ook van alles mee.
    Geniet nog van jullie laatste dagen.

• 30 Augustus 2015 - 19:55

Jose:

Zo'n safari is genieten, boffers. Jullie hebben dit zeker verdiend.

• 31 Augustus 2015 - 11:07

Anita:

Wat een mooie belevenissen hebben jullie daar. En wat een enorm goed werk doen jullie. Petje af.
    Geniet nog maar lekker de laatste week.
    Groetjes, Anita

• 31 Augustus 2015 - 19:27